Actions
Share

Kopiëren bestaande administratie (MDB,SQL)

Klik voor informatie over Menu Administratie Klik voor informatie over Menu Programma Klik voor informatie over Menu Onderhoud Klik voor informatie over Menu Overzicht Klik voor informatie over Menu Extra Klik voor informatie over Menu Venster Klik voor informatie over Menu Help (F1) Klik voor informatie over Inkopen Klik voor informatie over Verkopen Klik voor informatie over Boekhouden Klik voor informatie over Bankieren Klik voor informatie over Klanten Klik voor informatie over Leveranciers Klik voor informatie over Voertuigen Klik voor informatie over Artikelen Klik voor informatie over Help Klik voor informatie over Installatie van Snelstart Klik voor informatie over Online werken Klik voor informatie over SQL Klik voor algemene informatie Klik voor informatie over de laatste versie van SnelStart Classic
Kopiëren bestaande administratie (MDB,SQL)
U kunt een nieuwe administratie maken op basis van een bestaande administratie. Hiermee kunt gegevens zoals klanten, leveranciers, artikelen en uw grootboekschema eenvoudig overnemen in de nieuwe administratie.

Volg onderstaande handelingen voor het kopiëren en opschonen van uw huidige administratie:
  • Stap 1 Open de administratie die u wilt kopiëren;
  • Stap 2 Ga naar menu Administratie, Kopiëren geopende administratie (MDB, SQL);
  • Stap 3 Kies de locatie waar u de nieuwe administratie wilt opslaan;
  • Stap 4 Vul in het veld 'Administratienaam' de naam van uw administratie in;
  • Stap 5 Klik op de knop Kopiëren.

Afbeelding: Extra, Instellingen, navigatiescherm Kopieren geopende administratie.

Na het kopiëren verschijnt de melding De administratie is gekopieerd. Wilt u de gekopieerde administratie openen? Kies 'Ja' om de administratie te openen.

Na het openen van de kopie kunt u dingen testen en uitproberen zonder schade aan te brengen aan uw oorspronkelijke administratie. 

Wilt u de kopie gebruiken als basis voor een nieuwe administratie, dan kunt u de kopie financieel opschonen.


Financieel opschonen van gekopieerde administratie

Na het kopiëren van verwijdert u de financiële gegevens eenvoudig via Extra, Opschonen.

 LET OP!!! Controleert u goed of u de juiste administratie heeft geopend. Na het opschonen zijn de financiële gegevens NIET meer terug te halen.


Om uw administratie op te schonen werkt u als volgt:
  • Stap 1 Ga naar menu Extra, Opschonen.
  • Stap 2 Zet een vinkje bij Financieel opschonen en kies voor Opschonen.
  • Stap 3 Bevestig beide waarschuwingen met Ja.
  • Stap 4 Wanneer het opschonen klaar is, kiest u voor Extra, Optimaliseren.
U heeft nu een lege administratie met dezelfde basisgegevens als de bestaande administratie.

Article ID: 124, Created On: 11/4/2009, Modified: 11/5/2013